Шановні вчителі! Звертаємо Вашу увагу на тривалість уроків з використанням технологій дистанційного навчання.
Тривалість навчальних занять, визначена Законом "Про повну загальну середню освіту", зберігається: 35 хвилин для 1 класу, 40 хвилин для 2-4 класів, 45 хвилин для 5-12 класів. Обмежується лише час безперервної роботи з комп'ютером для уникнення ризиків для здоров'я. Початок уроку (згідно зазначеної тривалості для кожної вікової групи) вчитель використовує для синхронної взаємодії (онлайн) - для пояснення або загального огляду матеріалу навчального заняття, практичного закріплення вивченого, застосування інтерактивних прийомів навчання, перевірки результатів навчання тощо. Решту часу навчального заняття - 25 хвилин - вчитель організовує роботу в асинхронному режимі, тобто офлайн, без комп'ютера. Учні можуть виконувати вправи у робочому зошиті, працювати з текстом і завданнями у підручнику, виконувати творчі завдання тощо. Також наприкінці заняття вчитель може повернутися до режиму відеоконференції (для обговорення виконаних завдань, рефлексії, роботи з електронною освітньою платформою тощо).
Алгоритм дій у командній роботі в умовах дистанційного навчання в закладі освіти
Як організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати учнів, давати раду технічним проблемам? Над цим запитанням замислюються багато вчителів.
Учителі надають освітні послуги шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікативних технологій за певними освітніми рівнями відповідно до Державних стандартів освіти.
Отримання навчальних матеріалів, спілкування між суб’єктами дистанційного навчання під час навчальних занять забезпечуються передачею відео-, аудіо, графічної та текстової інформації у синхронному або асинхронному режимі.
Електронні освітні веб-ресурси для дистанційного навчання в нашому освітньому закладі:
портал «Нові знання», де заповнюємо електронні журнали;
програма ZOOM, у якій проводимо конференції, спілкуємось у чаті, знімаємо відео;
в Google Classrom організовуємо співпрацю зі здобувачами освіти (даємо завдання, навчальні матеріали та отримуємо роботи від учнів, коментуємо, оцінюємо).
Реалізувати на практиці дистанційне навчання вчителям допоможуть прикріплені документи з рекомендаціями, алгоритмами, а також посібники.
Світ стає дедалі мобільнішим, освіта — дедалі більш індивідуалізованою та гнучкою; отже, щодня виникають нові й нові причини для того, щоб учні мали змогу навчатися дистанційно. Сподіваємось, що ці методичні рекомендації стануть першими цеглинами в підвалинах нового досвіду української школи з дистанційної освіти, до яких згодом додаватимуться нові знання, вміння та методики, напрацьовані українськими вчителями.
Текстові матеріали/посібники:
1. Як технічно організувати дистанційне навчання – покрокова інструкція.
2. Методичні рекомендації - дистанційна освіта.
3. Як використовувати google classroom - інструкція для вчителів.
4. Алгоритм організації формувального оцінювання.
5. Види навчальної діяльності по онлайн-та офлайн форматах.
6. Рекомендації для організації дистанційного навчання за допомогою освітньої платформи.